Coating

Coating zelf staat gepland voor de eerste tweede helft van mei 2015.

 

Sloeprenovatie ontvetterOntvetten
Voordat er coating aangebracht kan worden moet eerst alles goed ontvet zijn. Het deel waar de motor staat was na al die jaren het meest vettig geworden. Zowel de motorsteunen, als de constructie waar de motorsteunen op bevestigd zijn, was vet. Ook de binnenzijde van het casco, met uitzondering van de voorzijde, was lichtelijk vet.

Met een industriëel product hebben we deze vettige aanslag aangepakt. Op de gebruiksaanwijzing staan belangrijke instructies hoe dit te gebruiken. Dit ontvettingsproduct kan 5x zijn eigen hoeveelheid ontvetten. Desondanks waren er toch 2 “wasbeurten” nodig om een redelijk resultaat te krijgen.

Sloeprenovatie ontvetter met waterNa deze tweede wasbeurt leek er nog steeds een klein vettig laagje zijn. Daarom besloten om dat in een later stadium mee te pakken met de schoonmaakbeurt ter voorbereiding van het coaten. Deze grote ‘ontvet beurt’ was noodzakelijk om het ergste vet weg te krijgen. Het brandschoon opleveren van de boot was niet nodig. Op het moment van ontvetten stonden, later die week, namelijk nog de laatste las werkzaamheden gepland. Ná het laswerk wordt het niet gegalvaniseerde ijzerwerk (waaronder de nieuw gelaste delen) gestraald. Daarna zal de hele binnenzijde worden geprimeerd en in de coating worden gezet.

Het ontvettingsproduct was prima aan te lengen met water.

FacebookTwitterWhatsAppPinterestDelen

Reactiemogelijkheid is gesloten